دانلود سریال ایرانی و خارجی

دانلود و اخبار جدیدترین فیلم و سریال های ایرانی و خارجی

دانلود سریال ایرانی و خارجی

دانلود و اخبار جدیدترین فیلم و سریال های ایرانی و خارجی

دانلود سریال ایرانی و خارجی

در این وبلاگ سعی داشته ایم جدیدترین سریال های خارجی و ایرانی را برای دانلود شما عزیزان به راحت ترین شکل ممکن قرار دهیم.

آخرین نظرات

مقایسه جان اسنو و راب استارک از نگاهی متفاوت

پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸ ق.ظ

در این پست مقاله ای را برای شما دوستداران سریال Game of Thrones قرار داده ایم که در آن عملکرد و موفقیت های جان اسنو و راب استارک با هم از نگاهی متفاوت و کاملا موشکافانه با هم مقایسه شده است که خواندنش خالی از لطف نیست

مقایسه جان اسنو و راب استارک

پس از گذشت هفت فصل از زمانی که سریال آغاز شد به جرأت میتوان گفت کرکتر جان اسنو درکنار محبوبیت بالای خود به نوعی اورریتد ترین این مجموعه شده است و تقریبا برکسی پوشیده نیست که خیلی بیشتر از لیاقت خود مورد لطف طرفداران قرار گرفته است. البته به این معنا نیست که جان اسنو پروتاگونیستی با شخصیت پردازی ضعیف است اما مطمئنا به لطف فن سرویس شدن سازندگان در چند سال اخیر یکم بیش از اندازه مورد کانون توجه مخاطبین قرار گرفته. در سمت دیگر به سراغ پادشاهی میرویم که درست است دیگر کمتر کسی از وی صحبت میکند اما در سه فصل ابتدایی یکی از شخصیت های کلیدی سری قلمداد میشود که در آخر کارش به عروسی سرخ ختم شد. درست حدس زده اید اینبار قرار است به مقایسه دو گرگ سفید و جوان یعنی راب استارک بپردازیم و ببینیم که کدام یک از این شخصیت ها از هر لحاظ برتری داشتند.

▪️ در اولین موضوع به سراغ تفاوت سنی دو شخصیت میرویم. در مجموعه تلویزیونی هردو در ابتدای سریال 17 ساله هستند ولی با درنظر گرفتن وقایع شورش رابرت احتمالا راب استارک یک تا دو ماه پیش از جان متولد شده. راب استارک و جان اسنو هردو از کودکی توسط لرد ادارد و سر رادریک کسل مورد تمرین و آموزش قرار میگیرند و روابطی نسبتا صمیمی و رقابتی دوستانه با یکدیگر برقرار میکنند.

▪️اما امتحان اصلی زمانی شروع میشود که پس از ترک وینترفل از سوی ادارد و سفرکردن به سمت پایتخت جان اسنو به نگهبانان شب می‌پیوندد و راب استارک به عنوان والی شمال در غیاب پدرش حکمرانی میکند. با گذشت مدتی و دستگیری ادارد از سوی جافری راب استارک به صورت رسمی وارد بازی خطرناک بازی تاج و تخت شده و با فراخواندن پرچمداران قوایی 18000 نفره را علیه سپاه 60000 نفری لنیستر ها تشکیل می‌دهد. درنگاه اول علاوه بر دستکم گرفته شدن توسط تایوین لنیستری که تا پیش از این نامش لرزه بر اندام مخالفانش می انداخت حتی از سوی پدرش «یک بچه» نامیده شد و لردهای شمالی نیز این کمپین نظامی را یک خودکشی قلمداد میکردند.

▪️اما زمانی که راب با گذشت از موت کیلین و درنهایت تویینز با دو سپاه 30000 نفره یکی در دستان جیمی و دیگری تایوین مواجه میشود تصمیمی متفاوت گرفت که هیچ یک دیگر از لردهای به اصطلاح جنگ دیده شمالی فکرش را نمیکردند. راب با پخش اخباری دروغ با عنوان حمله به سپاه تایوین بجای جیمی قوای خودش را به دو بخش تقسیم میکند. یک گردان 2000 نفره برای حمله ای پوشالی به کمپ تایوین و از سوی دیگر حمله با قوای خود به جیمی. همین موضوع باعث شد که راب به راحتی بتواند علاوه بر شکست دادن جیمی و دستگیر کردن وی سپاه 30000 وی را ازهم جدا کند و نظم بانظم ترین ارتش وستروس را در کمتر از چند ساعت برهم زند.

▪️در اواسط جنگ پنج پادشاهی هستیم، عصری که دیگر از شکوه درهم شکستن برجک های قلعه کستامیر نیست و ابهت تایوین رفته رفته بیش از پیش زیر سوال میرود. راب حالا توانسته بدون کارت دعوت میهمان وسترلندز و لردهای مغرورش شود و با پیروزی در تمام نبردهای خود جبهه ای بزرگ علیه حکومت مرکزی تشکیل دهد. حالا دیگر کسی اسمی از آن پسرک جوانی که بعد از اولین نبرد خود لرزان لرزان به وینترفل برمیگردد به زبان نیاورده و برعکس وی به یکی از کاریزماتیک ترین چهره های نظامی شمال تبدیل میشود.

▪️و اما با گذر از راب استارک به سراغ جان اسنو میرویم، زمانی که راب مشغول فتح کردن وجب به وجب سرزمین های از دست رفته ریورلندز بود جان در کسل بلک درحال آموزش های ابتدایی فعالیت در نگهبانان شب بود. باتمام مهارت بالای وی نسبت به دیگر سربازان اما بازهم نتوانست به موقعیت بالایی دست یابد و تقریبا تا زمانی که آنجا را به مقصد آنسوی دیوار ترک کرد فعالیت زیادی را از خود به نمایش نگذاشت. وی در هنر نظامی تنها در دو جبهه حضور داشت، ابتدا دفاع از کسل بلک در مقابل تهاجم چندصد وحشی و دیگری نبرد حرامزادگان. دفاع جان از قلعه را میتوان بزرگترین موفقیت نظامی وی قلمداد کرد که توانست درطول چند ساعت موقعیت آنرا حفظ کند. اما با درنظر گرفتن تلفات 50 درصدی و رهبری کردن نگهبان شب توسط آلیسر تورن تا پیش از جان یک پیروزی کامل و بزرگ را نمیتوان تنها برای جان ثبت کرد.

ادامه دارد....

منبع: کانال وستروس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۳
محسن حیدری

مقالات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">